Perkhidmatan Kami

Perkhidmatan Kami
DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU-MANAF HAMZAH

DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU


Alhamdulillah, ramai yang membeli novel lagenda ini :), dari utara ke selatan.  Ada dari Kedah, Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan dan Pantai Timur.  Oleh kerana sambutan yang menggalakkan, Nazqim Bookstore telah menambah stok novel Dedaun Hijau di Angin Lalu.  Sila hubungi kami untuk urusan pembelian dan penghantaran. 012-7727567 atau 019-7404567

Thursday, January 20, 2011

Suara Si Kecil

Masa saya kecil dulu, saya memang tidak akan bertanya langsung hal-hal berkaitan perempuan, badan dan sebagainya, baik kepada kawan-kawan, apatah lagi kepada mak, even nenek sekalipun. Tetapi, nak dijadikan cerita, saya dapat anak dara yang suka bercakap dan bertanya, sampaikan soalan-soalan tu, saya malu mendengarnya. Maklumlah, saya ni agak konservatif. Semenjak kebelakangan ini, dia cerita pasal pertumbuhan payudara yang dia dengar dari cerita kawan senior dia. Dia cerita pada saya tu, untuk pengesahanlah kiranya, betul ke tidak cerita kawan dia tu. Aduhai, nak tergelak ada, malu pun ada bila dia kata, nanti akan ada rasa gatal-gatal dan sakit-sakit bila payudara membesar. " Betul ke mak?" Saya mengiayakan sahaja. Soalan tidak terhenti di situ, bersambung pula kepada bab haid. Umur berapa kena, macammana nak pakai pad, dan sebagainya. Saya hairan juga, kadang-kadang saya rasa soalan tu dah ditanya beberapa kali, jawapan pun dah diberi, namun, hari lain, tanya lagi.
Saya terjumpa satu article dalam blog seseorang. Saya rasa akan saya print untuk bacaan anak saya dan kawan dia. Thank you to that blogger.

No comments:

Post a Comment