Perkhidmatan Kami

Perkhidmatan Kami
DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU-MANAF HAMZAH

DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU


Alhamdulillah, ramai yang membeli novel lagenda ini :), dari utara ke selatan.  Ada dari Kedah, Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan dan Pantai Timur.  Oleh kerana sambutan yang menggalakkan, Nazqim Bookstore telah menambah stok novel Dedaun Hijau di Angin Lalu.  Sila hubungi kami untuk urusan pembelian dan penghantaran. 012-7727567 atau 019-7404567

Wednesday, March 9, 2016

Kita Semua diuji

Sticker yang dibeli oleh seorang guru PASTI tadi mengingatkan saya pada pembekalnya, seorang lelaki Cina tua, sebaya ayah saya. Beliau datang dengan seorang pemuda, anaknya mungkin. Di tangannya ada sticker, ada kad permainan macam Uno dan sebagainya. Saya sudah ada pembekal tetap sebenarnya. Saya rasa saya boleh dapat dengan harga yang lebih rendah dan bayar secara kredit pula. Kalau diukur dengan wang, saya fikir, memang lebih untung untuk saya beli dengan pembekal biasa. Namun, walaupun dia bukan Melayu dan saya rasa bukan Islam, hati saya tersentuh dengan kegigihannya berusaha, berniaga. Tidak meminta-minta. Hati saya lembut untuk membeli. Namun, kalau tidak silap, hanya dua kali dia singgah ke kedai saya dan setiap kali itulah juga saya membeli. Entah kenapa, selepas itu, tiada lagi kunjungan dari dia. 

          Malam tadi, menonton rancangan Bersamamu TV3, sedih juga melihat keadaan Dato Ooi Eow Jin, bekas komposer dan pengarah muzik terkenal yang uzur dan mengidap Alzheimer. Seorang anaknya telah meninggal dunia kerana leukemia manakala seorang lagi masih hidup tetapi mengidap barah otak semenjak kecil.  Isterinya, tabah menyediakan keperluan mereka.
          Begitulah... kita semua diuji, tidak kira bangsa dan agama. 
Mereka lebih malang kerana tidak merasa nikmatnya Islam. Tidak merasa bahagianya menyebut kalimah Allah. 

Image result for ooi eow jin

No comments:

Post a Comment