Perkhidmatan Kami

Perkhidmatan Kami
DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU-MANAF HAMZAH

DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU


Alhamdulillah, ramai yang membeli novel lagenda ini :), dari utara ke selatan.  Ada dari Kedah, Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan dan Pantai Timur.  Oleh kerana sambutan yang menggalakkan, Nazqim Bookstore telah menambah stok novel Dedaun Hijau di Angin Lalu.  Sila hubungi kami untuk urusan pembelian dan penghantaran. 012-7727567 atau 019-7404567

Friday, May 26, 2017

Menulis


Someone asked me what kind of story that I like to write. Well, I love writing about life, about people. Kisah-kisah yang merawat hati dan jiwa, seperti cerita di dalam buku 'Chicken Soup for the Soul'. Buku ini banyak di rak buku saya. 
Selalunya, saya menulis untuk merawat hati sendiri. Banyak kali saya terkesan dengan keadaan orang di sekeliling saya. Keadaan bagaimana seorang manusia melayan manusia yang lain. Kadang-kadang kisah orang memberi kesan psikologi berhari-hari kepada saya. Adakala mengakibatkan sakit kepala dan mengganggu tidur yang lena. Hendak tidur ingat, bangun tidur juga teringat. Lalu, untuk kurangkan pelbagai rasa dalam jiwa, saya luahkannya melalui pena. 
Memang ada yang kata, "let them fight their own battle", namun, saya bukanlah orang itu. For some reasons that only Allah knows, tubuh dan minda saya memberi reaksi tersendiri apabila berdepan dengan kisah-kisah kemanusiaan. I tend to feel restless and anxious. Lalu, to heal myself, I write.


Image may contain: plant, tree, grass, outdoor and nature



No comments:

Post a Comment