Perkhidmatan Kami

Perkhidmatan Kami
DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU-MANAF HAMZAH

DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU


Alhamdulillah, ramai yang membeli novel lagenda ini :), dari utara ke selatan.  Ada dari Kedah, Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan dan Pantai Timur.  Oleh kerana sambutan yang menggalakkan, Nazqim Bookstore telah menambah stok novel Dedaun Hijau di Angin Lalu.  Sila hubungi kami untuk urusan pembelian dan penghantaran. 012-7727567 atau 019-7404567

Saturday, April 23, 2011

Foreign Customer



Kedai saya dikunjungi warga asing? Hehehe...bukanlah omputih, tapi warga Thailand (muslim). Mulanya dia hanya melihat-lihat, kebanyakan yang dilihatnya adalah buku kanak-kanak. Saya ingat orang Melayu, mungkin jugalah dia orang Melayu, tapi Melayu Thai, kan? Bila datang ke kaunter untuk membayar, banyak juga buku yang dibelinya. Kemudian, dia tanya ada Malaysia map tak? Hairan juga, tapi dari loghatnya, saya tahu, dia bukan dari Malaysia, tapi saya ingat dia orang Indon. Saya tanya, dia duduk mana? Dia cakap, "tinggal di Thailand...adik Aisyah..."..ooo kisahnya, dia adik kepada Aisyah, yang duduk kat taman depan. Minggu lepas, Aisyah tu ada datang laminate roadtax kat kedai saya, dan ada beritahu dia nak balik kampung malam tu. Agaknya, ni adik dia ikutlah datang Malaysia kejap.

Lelaki tu beli buku doa, buku belajar jawi untuk sekolah rendah dan lain-lain, semuanya buku Islamic budak-budak. Saya rasa mesti untuk anak dia. Perihatinnya dia...kagum saya :). Katanya, " kat Thailand, buku-buku macam ni, takdok" Oh..kesiannya, mesti susah saudara seIslam kita nak belajar ilmu agama, kan? Tapi, takpe, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Semoga saudara dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan. Terima kasih daun keladi, lain kali, datanglah lagi.

No comments:

Post a Comment