Perkhidmatan Kami

Perkhidmatan Kami
DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU-MANAF HAMZAH

DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU


Alhamdulillah, ramai yang membeli novel lagenda ini :), dari utara ke selatan.  Ada dari Kedah, Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan dan Pantai Timur.  Oleh kerana sambutan yang menggalakkan, Nazqim Bookstore telah menambah stok novel Dedaun Hijau di Angin Lalu.  Sila hubungi kami untuk urusan pembelian dan penghantaran. 012-7727567 atau 019-7404567

Friday, April 29, 2011

Menjejaki Jutawan Senyap

Saya suka baca buku ni. Masa tu saya belum lagi berniaga. Rasanya masa tu, baru berhenti kerja kot. Satu hari tu, saya berbual-bual dengan seorang akak yang jual nasi lemak dekat rumah saya. Rupanya kakak ni punya minat yang sama dengan saya. Suka baca buku motivasi. So, kami bertukar-tukar buku. Buku Menjejaki Jutawan Senyap adalah salah satu daripada buku-buku milik akak tu yang saya baca. Kemudian, saya mencari buku-buku Chef Li yang lain. Memang best bukunya. Saya sarankan semua orang Melayu membaca buku-buku karangan Chef Li terutamanya bagi mereka yang hendak mula berniaga. Biar bersemangat sikit kan? Gambar di sebelah merupakan cetakan lama, sekarang ada edisi jimat seperti di bawah.



Tajuk: Menjejaki Jutawan Senyap
Penulis: Dato' Dr. Rusly Abdullah (Ph.D)
Harga: RM17


Baru-baru ini, ada seorang lelaki muda lingkungan 20-an, datang ke kedai untuk fotostat. Dia bertanya serba sedikit mengenai kedai saya. Dia pun ada perancangan untuk berniaga juga, jual ayam katanya. Tak pastilah saya dia nak jual ayam fresh ke ayam goreng macam di pasar malam tu. Tapi, dia belum ada modal. Jadi, saya kata, kalau belum ada modal, kerja la makan gaji dulu, kumpul modal. Dah ada modal sikit-sikit dalam RM500 ke RM1000 ke, mulakan secara part time, (saya assume dia plan nak jual ayam goreng) di pasar malam atau di pasar tani di sebelah malam atau hujung minggu, masa tak bekerja. Jangan kacau waktu kerja full-time pulak, nanti tak berkat kan? Dia mengangguk-angguk mendengar kata-kata saya. Macam pakar motivasi pulak saya ni..(hehe...perasan). Takdelah, saya cuma menyampaikan pengetahuan dan pengalaman saya yang dah 'berjaya bukak kedai'....belum lagi 'berjaya dapat untung besar dan jadi jutawan'...belum...jauh lagi tu. Kata saya lagi, sebelum berniaga, carilah ilmu dulu...baca buku tentang perniagaan, motivasi dan sebagainya. So, saya cadangkan buku Menjejaki Jutawan Senyap ini, sebab saya dapat rasakan semangat dia dah sedikit berkobar mendengar cakap dari saya yang tak ada apa ni. Kalau dia baca buku Chef Li ni, saya yakin, lagilah dia bersemangat. Dia setuju beli buku tersebut dan saya bagi dia diskaun 10%. Sebelum dia pergi, saya iringi dia dengan doa di dalam hati semoga dia berjaya mencapai cita-citanya. " Kalau dah start berniaga nanti, bagitahu akak ye", kata saya. Dia senyum meleret sambil keluar dari kedai. Good Luck beb.


1 comment: