Perkhidmatan Kami

Perkhidmatan Kami
DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU-MANAF HAMZAH

DEDAUN HIJAU DI ANGIN LALU


Alhamdulillah, ramai yang membeli novel lagenda ini :), dari utara ke selatan.  Ada dari Kedah, Perak, Johor, Selangor, Negeri Sembilan dan Pantai Timur.  Oleh kerana sambutan yang menggalakkan, Nazqim Bookstore telah menambah stok novel Dedaun Hijau di Angin Lalu.  Sila hubungi kami untuk urusan pembelian dan penghantaran. 012-7727567 atau 019-7404567

Wednesday, July 25, 2012

Pelarian Rohingya

Kalau saya wartawan, berita mengenai pelarian Rohingyalah yang akan saya tulis di saat ini.  Akan saya cari berita mengenainya dan akan saya sebarkan kepada semua.  Namun, saya bukanlah wartawan dan sumber yang didapati untuk berita ini sekadar didapati dari orang lain.  Mereka yang berhati mulia yang sudi pergi sendiri ke tempat kejadian, merakam gambar dan melapor berita, seperti yang dilakukan oleh wartawan-wartawan Harian Metro.  Berita mengenai Rohingya di Rakhine, Myanmar ada dalam Harian Metro sejak semalam, bersambung hari ini dan esok, kemungkinan juga hari-hari seterusnya.  Well done and congrats.  Rohingya di Malaysia pun ramai.  Mereka ada Pusat Maklumat sendiri.  Bacalah.    Mana tahu kalau ingin menderma, berzakat, menyumbangkan pakaian, makanan dan sebagainya.  Nasib Rohingya di sini agak baik berbanding saudara mereka di Rakhine, Myanmar.   Hak kerakyatan mereka dinafikan.  Rumah mereka dibakar.  Ramai yang meninggal.  Sadis.

No comments:

Post a Comment